Mig og Jesus eller "Jesus alene"?

Fra Landsmode.dlm.dk/tema
Maj 2010.


I år holder Luthersk Mission (LM) storfest i Skjern! Mere præcist i Skjern Kulturcenter i Store Bededags-ferien den 30. april - 2. maj... Læs mere her.

Tema:
Temaet er "Mit liv med Gud".
Gennem forkyndelsen vil dette tema være i centrum gennem hele Landsmødet.

Det kommer til at handle om:
"Mit liv med Gud Far"
"Mit liv med Jesus"
"Mit liv med Helligånden".
Gud er i vores liv - vi kan leve med Gud.
-------------------------------------------
Fra forkyndelsen:
Time af Leif Andersen: "Mit liv med Gud Far"
Guds "moderlige" side fremhæves - mennesket ophøjes.
Der oplæses tekster af Margareta Melin og Henri Nouwen.

Om bøger af Margareta Melin læs her:

Da sagde slangen: "...så I bliver som Gud..." (1. Mos 3,4-5)

Om Henri Nouwen læs her:
En forførers røst!

Interview med Leif Andersen læs her:
Kan vi bruge de ord, vi finder formålstjenlige?
----------------------------------------------------
Fra Bibelen Online:

"Johannes svarede: »Et menneske kan ikke tage noget som helst uden at have fået det givet fra himlen. I kan selv bevidne, at jeg sagde: Jeg er ikke Kristus, men jeg er udsendt forud for ham... Han skal blive større, jeg skal blive mindre." Joh. 3,27-28 og 30.