- - - - Digt til Allehelgensdag af Poul Lykke Nielsen - - - -



Hvad skal jeg se.

Hvad skal jeg se,
når jeg af Himlens dør indtræder?
Hvad skal jeg se,
som intet øje her har set?
Hvad skal jeg høre mon af Himmelglæder,
som intet øre her på jord har hørt?

Se, foran tronen står den store skare
forløst af trængsel, tårer, sol og brand.
Den nye sang som brusende fanfare
om Gud og Lammet fylder Himlens land.


Hvem skal jeg se
af dem, jeg på min færden mødte?
Hvem skal jeg se
af dem, som hørte Herrens kald?
Må alle mine tælles blandt genfødte,
så vi kan ses og evigt tales ved!


Ham skal jeg se,
som mig iførte hvide klæder.
Ham skal jeg se,
hvis blod mig skænked´ fred med Gud.
Ja, han er glæden over alle glæder
og gi´r mig plads til bryllupsfest hos sig.


Gud, lad mig se
det Himmelhåb, dit ord beskriver.
Gud, lad mig se
det ved din gode Helligånd!
Bevar mig, Herre, i den tro du giver
til Himlens dør – med kærlighed og fred!

PLN, d. 10.10.03