Hvad med Max Lucado's bøger?

Fra Lighthousetrailsresearch.com/blog/
21. december 2010.

Brev til redaktøren: Mand bekymret over Max Lucado’s indflydelse i hjemmet.


Kære Lighthouse Trails:

Min mand har læst noget om Max Lucado's opbakning til en person, der er involveret i kontemplativ bøn eller Emerging Church, og nu vil han have mig til at slippe bøgerne af Max Lucado, som jeg har haft i årevis. Jeg er meget glad for det, han skriver, og har ikke bemærket noget ubibelsk. Jeg er ikke enig i enhver fortolkning, men det er ikke problemet her.

Kan du se et åndeligt behov for at skaffe sig af med tidligere skrifter? De fleste af disse blev skrevet for omkring 10 år siden. Jeg har også et par af hans børnebøger.

Jeg ville sætter meget pris på din feedback.
Tak.
Janice
------------------------
Kære Janice:
Vi forstår din mands bekymring. Det ville være svært for en bedømmende kristen at læse noget skriftligt af en person, der har støttet en sådan vranglære.

Det er ikke bare det, at Max Lucado bakkede op om én, der beskæftiger sig med det kontemplative - det er mere, at han skrev sin egen kontemplativ fremmende bog. Det er en smule mere involveret end det, du har beskrevet.

En ansvarlig kristen leder, som indså, at han havde skrevet en bog, der havde sådanne farlige referencer og lære, burde føle sig dømt og trække den bog ud af markedet, samtidig med at han offentligt gav afkald på disse lærdomme. Ifølge vor viden, er dette ikke sket. Og faktisk har Max Lucado’s bog, Cure for the Common Life, en meget høj rating på Amazon, hvilket fortæller os, at mange, mange mennesker har læst denne bog og muligvis er blevet kastet armene på den kontemplative, panentheistiske Thomas Merton.

Lighthouse Trails redaktører
Kilde: http://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?p=5417
----------------------------------------------
Læs desuden: Om Max Lucado.
Læs mere på engelsk her.