Advarsel: "The Shack" = "Hytten" - indeholder New-Age tanker.

---------------------------------------------------------------------------------

Fra Lighthousetrailsresearch.com
Af tidligere new-ager Warren Smith.

”The Shack” og dens New-Age surdej – Gud i alt.

”The Shack” beskrives som en kristen roman, og den rangerer for øjeblikket som nummer et på "New York Times" bestseller-liste over paperback fiction.
Mange troende køber adskillige eksemplarer og giver dem til venner og familie.
”The Shack” læses som en sandfærdig historie, men er tydeligvis en allegorisk fiction.
Bogen udtrykker postmoderne, spirituelle tanker samt lære, som udfordrer bibelsk kristendom – alt i ”Guds”, ”Jesu” og ”Helligåndens” navn.

Forfatteren, William P. Young's alternative præsentation af traditionel kristendom har både inspireret og forarget hans mange læsere. Imens fortsætter hans bog med at flyve over boghandlernes diske.

Meget lig New-Age forfatteren, James Redfield's bog, ”The Celestine Prophecy”, er ”The Shack” et fiktivt udtryksmiddel, som vender bunden i vejret på visse religiøse koncepter, og repræsenterer kontrære spirituelle scenarier.
En allegorisk roman kan være en klog måde at præsentere sandheden på. Den kan også bruges til at præsentere ting på, som synes at være sande, men i virkeligheden ikke er det. Nogle bøger – som "The Shack” - gør begge dele.

Jeg blev for år tilbage trukket ind i New-Age bevægelsen af bøger og foredrag, som indeholdt historier fortalt i lignelser - ikke ulig ”The Shack”. De føltes spirituelt opløftende, når de taklede svære emner og talte om Guds kærlighed og tilgivelse.

Det virkede som om, de forsynede mig med det, jeg behøvede åndeligt, når de gav mig et tiltrængt håb og mange løfter.
Idet mine New-Age forfattere byggede på den troværdighed, som de opnåede igennem deres inspirerende og følelsesladede skrifter, kunne de så gå videre og fortælle mig, at ”Gud” var ”i” alt og alle...
Læs mere (på engelsk) her .
------------------------------------------------

Citater fra "The Shack".
(Engelsk udgave.)
Fra Kjos Ministries.

"Gud, som er grundlag for al væren, dvæler i, rundt om og igennem alle ting..."
[Side 112]

"De, som elsker mig, kommer fra ethvert eksisterende system. De var Buddhister eller Mormoner, Baptister eller Muslimer... Jeg har intet ønske om at gøre dem til kristne, men jeg ønsker virkelig at slutte mig til dem i deres transformation til sønner og døtre af min Far - til mine brødre og søstre." [Side 182]
--------------------------------------
Oversæt. Lis J.
-------------------
"The Shack" - "Hytten".
Af William Paul Young.
Udkommer på Forlaget Boedal.
14. novemeber 2008.
-------------------
Læs også artiklen:
Advarsel: "The Shack" - "Hytten" - indeholder New-Age momenter.
------------------------------------------------------------------------------------------------------