Interspiritualiteten blomstrer.


21. maj 2011.

USA kirker bliver bedt om at invitere Jødiske og Muslimske gejstlige til at læse "hellige tekster"
Menneskerettighedsforkæmpere og religiøse beder kirker i USA om at invitere Jødiske og Muslimske gejstlige til deres helligdomme i næste måned for at læse fra hellige tekster i et initiativ, der har til formål at bekæmpe anti-Muslimsk fanatisme.

Initiativet den 26. juni, kaldet "Faith Shared: Uniting in Prayer and Understanding" ("Fælles om tro: forenet i bøn og forståelse”) er co-sponsoreret af Interfaith Alliance og Human Rights First. Lederne af de to Washington-baserede grupper, siger, at de håber, at arrangementet vil demonstrere respekt for Islam i kølvandet på Koran-afbrændingerne i de seneste måneder.

"Som Kristen præst i en lokal menighed er det vigtigt for mig, for vores nation og vor verden at vide, at ikke alle Kristne støtter had ved at angribe religioner, der er forskellige fra deres egen, og søge at vanhellige andres skrifter," sagde pastor Welton Gaddy, formand for Interfaith Alliance, i tirsdags.

Mere end 50 kirker i 26 stater har allerede engageret sig i initiativet, herunder Washington National Cathedral.

Tad Stahnke, direktør for politik og programmer i Human Rights First, sagde, at han håber, initiativet vil henlede opmærksomheden på religiøs frihed og bekæmpelse af negative floskler fra Kristne ledere, der kommer med anti-Muslimske udtalelser.

Source: The Salt Lake Tribune

Kommentar:
Jeg vil gerne invitere en Muslim til min kirke. Jeg vil invitere en Hindu, en Katolik, en Hedenning og enhver, der ikke tror på Jesus Kristus, til frit at komme ind i den kirke, jeg kommer i. Jeg ville fortælle dem om den kærlighed, Jesus Kristus har til dem, og at Jesus Kristus døde for deres synder, at Han opstod og snart kommer igen.

Rom 6:23:
”For syndens løn er død, men Guds nådegave er evigt liv i Kristus Jesus, vor Herre”.

Hvad jeg ikke ville gøre, er at læse og undervise i Koranen eller på en eller anden måde forsøge at finde en sammenhæng imellem Koranen og Jesus Kristus.

Hvilket budskab udsender du som Kristen? Hvorfor ikke fortælle synderen, at Jesus er den eneste, der frelser. Hvorfor ikke fortælle Muslimen, at Muhammed ikke døde på korset for dine synder, men det gjorde Jesus. Hvad viser du Muslimerne, Hinduerne osv. ... ved at formilde og læse noget, du ved helt sikkert, ikke er sandt?

Det er på tide, at vi nu tager stilling. Vi er ved afslutningen af denne tidsalder, og Satan vil fortsætte med at benytte enhver svigefuld og ond løgn for at få dig ned med nakken. Men bring synderen frem i den, der ikke fuldt ud tror på Kristus, og tag standpunkt og vis dem, at Jesus er DEN ENESTE – ja, tag et standpunkt og vis dem, at Jesus er den eneste vej. Vis dem med kærlighed og respekt, at der ikke er nogen anden Frelser end Vor Konge.

Esaj 43:10-11:
”I er mine vidner, siger Herren, min tjener, som jeg har udvalgt, for at I må forstå og tro på mig og indse, at det er mig. Før mig blev der ikke dannet nogen gud, efter mig vil der ingen være; jeg, kun jeg, er Herren, der er ingen anden frelser end mig.”

Skrevet af: Gloria

Kilde: http://ivarfjeld.wordpress.com/2011/05/21/us-churches-asked-invite-jewish-and-muslim-clergy-to-read-sacred-texts/