..................................................Digt...................................................


Syndserkendelse
Tak, du gode Fader Gud,
som gav hele verden bud
om at følge dine ord
overalt på denne jord.

Budet om at elske dig
gælder altid også mig,
jeg skal også elske næsten,
men jeg magter ikke resten.

Jeg må ikke lyve, stjæle,
men skal hjælpe alle sjæle
i enhver forlegenhed.
Sådan skal jeg blive ved.

Når min næste lider nød,
skal jeg gerne dele brød,
tøj og hvad jeg ellers har
med ham, som han var min far.

Ikke være fulde dranker,
ikke have onde tanker,
ikke bringe sladder frem
hverken ude eller hjem.

Jeg skal altid helligt vandre,
jeg må ikke myrde andre,
ikke krænke næstens liv
ej begære næstens viv.

Når jeg stadig prøver mig,
om jeg er på rette vej,
kan jeg nok min synd erkende,
og til frelseren mig vende.
Verner Kristensen. 5.august 2011.